کارمیسین Karmisin

اخبار روز استان کرمانشاه-ایران-جهان

کارمیسین Karmisin

اخبار روز استان کرمانشاه-ایران-جهان

کارمیسین Karmisin
کارمیسین از نامهای قدیمی شهر کرمانشاه است.
در این وبلاگ اخبار مربوط به استان کرمانشاه با اولویت شهر کرمانشاه و همچنین اخبار مهم مربوط به خبرگزاری ها و وبلاگ ها و وبسایت های استانی و فرا استانی درج خواهد گردید.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

دلاوران مرصاد:پیشرفت تکنولوژی همواره تاثیرات بالقوه ای بر ساختار زندگی بشر داشته و دارد ،انگیزههای فراوان در مطالعات و پژوهش های اندیشمندان در به ثمر رسیدن اهداف خود در خلق خدمتی جدید در جامعه  بشری به واقع  همیشه خیر و صلاح بشر را دنبال نمی کند .البته فرهنگ استفاده از این فناوری ها در جامعه بسیار تاثیر گذار می باشد .البته با توجه به توسعه و پراکندگی عظیم جامعه انسانی مخصوصا " در جوامعی مانند ایران هزینه ای این فرهنگ سازی در بسیاری از موارد بسی گران و ناممکن جلوه می نماید. توسعه سریع و روز افزون استفاده از خدمات تلفن همراه به همان اندازه که کمک شایانی به راحتی ایجاد برقراری ارتباط و تسهیل در امور اعضای جامعه گردیده به همان اندازه نیز تبدیل به معضلی بزرگ و لاینحل گردیده است . عدم ارائه یک فرهنگ صحیح در نحوه ی استفاده از این امکانات و همچنین عدم توجه به عواقب ناشی از همین عدم نظارتها ،راه جدیدی را برای تخریب زیربناهای عاطفی و وجودی جامعه به روی سوءاستفاده گران باز نموده  است. پرداختن به یک خصوصیت از صدها خصوصیت در یک فن آوریباعث میشود که استفاده کنندگان از سمت دیگر بام ان مبحث سقوط نمایند. نوش دارو پس از مرگ سهراب نسخه ای آشنا در بین ما ایرانیان ،به راحتی اجازه داده می شود که یک مسئله مخاطره انگیز با آرامش تمام و استفاده از تمام امکانت موجود در بطن جامعه ریشه دوانده و بعد از آن به فکر ارائه راهکار می باشیم که نمونه تازه آن مبحث ((سیم کارتهای دانش آموزی است )) حال این طرخ تا چه اندازه با پشتوانه ای مطالعه شده به میان می آید و آیا اهداف ان بصورت کامل تعریف و بررسی گردیده است که جای خود دارد!حتما " وزرات آموزش و پرورش زین پس دبیرانی را برای کنترل سیم کارتهای نصب شده بر روی گوشی دانش اموزان استخئام و بکار می بندد. وقتی که به راحتی و با قیمتی بسیار پائین تر از خیلی از کتابهای کمک درسی یک دانش اموز می تواند به یک سیم کارت دستیابی داشته باشد،ریشه یابی معضل را باید از کجا  شروع کرد؟   همین به آسانی قابل دسترس بودن  سیم کارتهای چند هزارتومانی تا کنون باعث تغییر بسیار عظیمی در اخلاق جامعه گردیده است . شاید ایجاد شهامت کاذب در امکان برقراری ارتباط در بین افراد بخصوص جوانترها و همچنین ایجاد امکان برای به مخاطره انداختن روابط سالم میان اجتماعی یکی از بزرگترین  معایب این سیم کارتهای چند هزارتومانی باشد. در اختیار داشتن یک فضای خصوصی تحت عنوان یک شماره همراه در بین اعضای یک خانواده  و عدم دسترسی و کنترل والدین بعلت پیچیده شدن فناوری گوشی های همراه و همچنین آموزش ترفندهای استفاده از این وسیله در شبکه های  مجازی و اجتماعی،روز به روز به این مسئله حاد دامن زده و سلامت اخلاقی و روانی جامعه را بیش از پیش مورد هدف قرار می دهد. تصور کنید این معضلات به خودی خود چه تاثیری بر جامعه دارد حال قرار است بتازگی امکان برقراری تماس تصویری هم بدون هیچ گونه زیر ساخت فرهنگی به ان اضافه گردد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۱ ، ۱۰:۱۴
دلاوران مرصاد:چندوقتی است که بازهم داستان بانک و بانکداری خبرساز شده وداستان پرداخت پاداش میلیاردی به اعضای هیئت مدیره چند بانک و داستان ادغام بانک مرکزی در وزارت اقتصاد از مهمترین این اخبار در طی چند روز اخیر بوده است.و درست همانندگذشته در پشت همین خبرها است که واقعیت های تلخ بانکداری ما پنهان گردیده است . اینکه بانکها در این شرایط اقتصادی تا چه حد به وظائف ذاتی خود عمل کرده وبه ایفای نقش می پردازند در حوصله این نوشته نمی گنجند اما حرف های بسیاری در این زمینه وجود دارد که می توان در این فرصت به اختصار به بعضی از آنها پرداخت. *انتخاب مردم ؟ *بانکها یا موسسات مالی ؟ *چرا؟ به راستی انتخاب واقعی مردم چیست ؟مردم به ذاته اقتصاد دانان متبحری هستن که سرمایه های ریز و درشت خود را به نحو احسن مدیریت می کنند،گرایش مردم به سمت سرمایه گذاری و استفاده از خدمات موسسات مالی و تعاونی های اعتبار و جدیدا" صندوق های قرض الحسنه انقدر گویا و روشن است که جایی برای هیچ گونه تحلیل و بررسی باقی نگذاشته است ؛به واقع طبق یک رفتار طبیعی و بالفطره انسان به دنبال بهترین ،راحتترین و سریعترین راه رسیدن  به اهداف خود می باشد.و این ویژگی هانقش های کلیدی را در این خصوص بازی می کنند. کافیست پروسه پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی کشور را مرور نمائید و همین پروسه را در موسسات مالی و تعاونی های اعتبار دنبال نمائید ،آنقدر تضاد و تناقض می بینید که باور اینکه تمام این واحدهای اقتصادی زیر نظر یک راهبر واحدبه نام بانک مرکزی کار می کنند امری دور از ذهن متصور میگردد. مطالعه تمام آپشن های تاثیر گذار در پرداخت تسهیلات به مشتریان آنقدر هم مبحث پیچیده ای نیست که از عهده بزرگان و کارشناسان امور بانکی کشور برنیاید ولی چرا بعد از گذشت سالیان سال هنوز هیچگونه  مکانیزم و یا پارمترهای دقیق و تعریف شده ای در اینخصوص طراحی نگردیده است  تا آنجا که اداره کنندگان این بنگاههای اقتصادی هراز چند گاهی با تکیه بر دانش کارشناسان خود و همچنین بررسی همه جانبه بحران های اقتصادی حاکم بر جامعه ،اقدام به تعریف خدمتی جدید می نمایند که این خدمت به سرعت توسط رقبا با اندک تغییراتی الگو برداری و به مرحله اجرا گذاشته می شود و این متقاضیان و مراجعه کنندگان هستند که با قبول تمامی مضرات و معایب طرح های مذکور به امید دست یابی به دستآوردهای مطلوب شکست یا قبول این طرح ها را تعیین می نمایند. به واقع نوع خدمت رسانی تاثیر به سزایی در ذائقه طالبان این خدمات که طیف کثیری از جامعه را تشکیل می دهند دارد،و بازهم بر اساس همان گرایش های فطری که به آن اشاره کردیم .افراد جامعه انتخاب نهایی خود را بر می گزیند که اغلب انتخابی چند گزینه ای می باشد که علت انهم عدم تجمع تمامی خدمت های مطلبوب مشتری در یک بانک می باشد،به واقع هیچکدام از بانکها و موسسات مالی و اعتباری منوی کاملی به مشتریان خود ارائه نمی دهند و مشتری مجبور به انتخاب ترکیبی از خدمات مختلف در واحدهای مختلف می گردد که همین بزرگترین عامل  در تجزیه منابع و سردرگمی و عدم ثبات وضعیت اقتصادی مشتری بعنوان عضور زیربنایی اقتصاد جامعه میگردد. بی توجهی به آموزه های دینی و سخنان بزرگان ،خصوصا" در عصر کنونی وعدم مطالعه دقیق و درک معانی والادر کلام و راهکارهای پیشنهادی از سوی  مقام معظم  رهبری در نامگذاری خاص و منحصر بفرد سالهای اخیر بر اساس تکیه بر تغییر و تحول در زیر ساختهای اقتصادی و عدم دور اندیشی  در اتخاذ تصمیماتی بر اساس در نظر گرفتن مطلوبیت آحاد جامعه به نوبه ی خود باعث بی نظمی بیشتر گردیده است. به راستی آیا نمی شود با فراخوان از صاحب نظران و ایده پردازان  نام آوراقتصاد و خصوصا" استفاده از توانایی و خلاقیت تحصیلکرده های جوان در این بخش نسخه ای شفا بخش برای این وضعیت نا به سامان پیچید؟ آیا نظارتی واقعی بر چگونگی سرمایه گذاری منابع جمع آوری شده توسط این بنگاههای اقتصادی وجوددارد؟ چند درصد از این منابع بصورت تسهیلات در اختیار صاحبان همین منابع که به واقع گردانندگان اصلی این بخش هستند قرارداده می شود؟ چند درصد از این منابع صرف آبادانی و رفع مشکلات عدیده در همان استان ،شهرستان و یا شهر محل استقرار میگردد؟ چرا نامی از مدیران موفق و دلسوزی که در همین بخش در راس مدیریت تعدادی از بانکها و موسسات خصوصی   که با تکیه بر خصایص والای انسانی و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حال گره گشایی از امور مردم  ،ولو هرچند کوچک  هم که باشد هستند به میان نمی آید؟ چه  تعداد ازافراد جامعه بعد از بخشنامه بانک مرکزی ((مینی برپرداخت تسهیلات تا سقف 100میلیون ریال در قبال اخذ یک نفر ضامن))موفق به دریافت تسهیلات با این شرایط شده اند؟ چرا علت رشد روز افزون مطالبات در سیستم بانکی ریشه یابی نمی شود؟ چرا بعضی ها به راحتی تمام با دور زدن  قوانین حاکم  ، به سادگی به نیات خود دست می یابند؟ با ما باشد تا در مطالب آینده این موضوع را بیشتر موشکافی نمائیم .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۱ ، ۰۸:۴۵
بهروز افخمی گفت و گویی با مجله نسیم بیداری انجام داده است. بخش های مهم این گفت و گو به انتخاب کافه سینما از این قرار است.   • سینمای سیاسی در دهه 60، 70 و 80 میلادی، همزمان با نهضت دانشجویی می 68 به وقوع پیوست، اما امروز چیزی به نام سینمای سیاسی در جهان نداریم و جریان سینمایی امروز در مقابل حاکمیت هالیوود و فیلمسازی صنعتی آمریکا، تقریبا اعتماد به نفس خود را از دست داده است   • از فیلمسازان سیاسی سالهای پیش می توان به الکساندر کلوگه،(آلمان)، کریس مارکر و گدار (فرانسه)، روسلینی، پازولینی و جیلو پونته کوروو (ایتالیا) و بونوئل (اسپانیا) اشاره کرد.   • بهترین نمونه فیلمساز سیاسی در جهان «دامیانو دامیانی» ایتالیایی بود که یک کمونیست دو آتشه بود و آثارش در عین اینکه لحن تندی داشت، شعاری نبود. او در عالم سیاست همه را با خودش دشمن کرد تا جایی که نسل جدید احتمالا نام او را نشنیده اند.   • همه فیلمسازانی که از پشتیبانی حکومت لااقل در دوره ای خاص برخوردار بوده اند، فیلم های سیاسی ساخته اند و شعار هم داده اند، به این معنا سلحشور هم می تواند فیلمساز سیاسی تلقی شود.   • بخش بزرگی از تولیدات سینمایی ایران سیاه نمایی دارند و با سفارش جشنواره های خارجی ساخته می شوند.   • کوشش جشنواره های خارجی در نادیده انگاشتن «یه حبه قند» اصلا اتفاقی نیست، آنها می دانند چه می کنند.   • خیلی از فیلم هایی که امروز با ظاهر سیاسی ساخته می شوند غالبا به دنبال سو استفاده هستند و گویی یک فیلمساز مایوس، دلمرده و پر از نفرت آن را ساخته است.   • «آژانس شیشه ای» فیلم پرحرفی ست، فیلمی پر از روضه خوانی و ننه من غریبم بازی! همین جنبه هم باعث می شود که فیلم ابتر بماند.   • «آژانس شیشه ای» درباره آدمی ست که ما جنسش را به خوبی می شناسیم و می دانیم که آدم های این گونه، این قدر حرف نمی زنند! و غالبا ساکتند. فیلم از این منظر، اثری لوس است که تاثیر نمی گذارد.   • «پدرخوانده» و «قیصر» مثل بمب اتم عمل کردند و به تعبیر بونوئل از آن دست فیلم هایی بودند که جهان را به آتش کشیدند.   • «اجاره نشین ها» یک شوخی سیاسی ست، فیلمی که از موضعی طنز وضعیت ایران بعد انقلاب را توصیف می کند.   • تنها سلاح فیلمساز در سینما، صداقت است.   • توجه بیش از اندازه به پس زمینه های اجتماعی یک رویداد سیاسی خاص، کار را به فیلمی اجتماعی تبدیل می کند که دیگر فیلم سیاسی به حساب نمی آید.   • اگر دولت جرات کند و دست از سانسور بردارد و این قدر از گروه های فشار حساب نبرد، قطعا اتفاقات خوبی نه تنها در سینمای سیاسی که در کلیت سینمای ایران رخ خواهد داد.   • «گاو» و «قیصر» به معنای فنی کلمه، اصلا به عنوان فیلم سیاسی حساب نمی شوند، سینمای سیاسی در ایران به دلیل سانسور در ایران شکل نگرفت، تولید فیلم و برنامه های تلویزیونی بیش از اندازه کنترل می شود.   • تماشاگری که در فیلم مدام به دنبال «منظور» می گردد و فیلمسازی که مدام در حال مکر کردن و پیچیده رفتار کردن است، بر هم تاثیر متقابلی گذاشته اند و سینما را به پرتگاه رسانده اند که دیگر سینمای تاثیرگزار، صادقانه و پرشوری مثل «پدرخوانده» به کلی فراموش شده و تماشاگر مدام فکر می کند به دلیل سانسور فیلمساز می خواسته حرفی را در پس داستانش پنهان کند و فیلمساز هم همین کار را فرا گرفته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۱ ، ۱۳:۲۳
به گزارش جهان، آوینی فیلم نوشت: چند روز پیش خبر اعزام برخی از سوپر استارهای زن عرصه سینما (بازیگری و فیلمسازی) به زیارت معنوی حج خانه خدا موجبات دل آزردگی و انتقاد برخی از مسئولان و بالاخص مردم چشم انتظار در نوبت زیارت را به وجود آورد. البته بدیهی است که هیچ عقل سلیمی با اساس و اصل قضیه، یعنی زیارت خانه خدا توسط هر کسی که به شرایط لازم از جمله استطاعت مالی رسیده است، نمی تواند مخالفتی داشته باشد. تاریخچه اولیه و پایه گذاری ابتدایی موضوع اعزام هنرمندان به سفر عمره مفرده یا حج تمتع، در دولت نهم، به عنوان یکی از برنامه های ویژه دولت گذاشته شده است. هر چند این ماجرا با اعزام هنرمندانی همچون محمدحسین لطیفی در حج تمتع سال ۸۶ آغاز شده، اما در سال ۹۰ و با اعزام جمعی از سوپراستارهای! سینما مانند محمدرضا شریفی نیا، حسام نواب صفوی، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، مهناز افشار، الهام حمیدی و. . . شکل و رنگ تازه ای پیدا کرد؛ همین تفاوت سیاق موجب انتقادهایی در بین اهالی جامعه هنری و مردم کشور شد. طی این چند روز در اکثر رسانه ها و مطبوعات اظهارات پشت سر هم مسئولان سازمان سینمایی، به عنوان مجموعه مرتبط با این هنرمندان، در اعلام بی اطلاعی نسبت به این قضیه قابل تأمل بوده است. مسئولان سازمان سینمایی در لوای اعلام این تکذیب ها سعی می کنند تا اذهان پرسشگر را به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهنمون کنند و می گویند«از دفتر وزیر بپرسید»! قضیه زمانی جالب تر می شود که برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که علی الظاهر نظر وزیر فرهنگ را در این رابطه جویا شده اند اظهار می کنند که وزیر هم می گوید«من هم با این کار مخالفم».شاید تسری تب فوتبال در این ایام باعث شده است که عمل «پاسکاری» یا همان «تیکی تاکا» بین مسئولان مربوطه و به منظور رفت و بازگشت های بی نتیجه افکار عمومی و پیگیر مسئله، به شایستگی و اصطلاحاً «در حد تیم ملی» به اجرا گذاشته شده است. اعزام ویژه این افراد به سفر زیارتی حج در حالی است که افراد «عادی» باید برای رسیدن نوبتشان سالیان درازی را پشت سر بگذارند و گاه طول عمرشان کفاف این انتظار را نمی دهد! یکی از سؤلاتی که توسط فعالان دیگر عوالم هنر مطرح می شود این است که چرا هنرمندان دیگر رشته ها مانند نویسندگان، شعرا، اهالی تئاتر و. . . اثری از درج نامشان در لیست کاروان حج نمی بینند؟ چرا این حمایت ها و به قول صحیح تر، «رانت های دولتی» فقط شامل حال سوپراستارهایی می شود که در کارنامه هنری خود، حتی گوشه چشمی هم به آثار ارزشی نداشته اند و برخی از همین افراد به دلایل قانونی «ممنوع التصویر» هستند. اعزام هنرمندان براساس چه معیار، ملاک و سیاست فرهنگی انجام می شود؟ آیا این سفرها در آثار و تولیدات هنری این افراد دیده می شود؟ سؤال آخر اینکه به رغم تأکیدات مداوم مسئولان سازمان حج و زیارت مبنی بر حذف ویژه خواری هایی اینچنین برای توزیع و اجرای بدون تنازل عدالت، چرا مسئولان فرهنگی دولت کمترین سعی و تلاشی در اجرای برنامه های مفید و هدفمند به منظور اصلاح اوضاع کنونی فرهنگی کشور و مشخصا سینما، از خودشان نشان نمی دهند؟آیا مشکل ترویج خیانت و پلشتی در سینمای ما با اضافه شدن لفظ«حاجی» به اسم سینماگران مرتفع خواهد شد؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۱ ، ۱۳:۲۲
شبکه ایران/حـــامد مظفـــری: در حالی که شبکه نمایش خانگی مدتهاست به عنوان رقیبی جدی برای سینما و البته تلویزیون ایران قدعلم کرده و همین بهانه ای شده برای شتاب گرفتن روند ساخت فیلم و اخیرا سریال برای این رسانه اما به لحاظ کیفی نه تنها رشدی نسبی را در این عرصه شاهد نیستیم که کیفیت محصولات عرضه شده از این طریق روزبروز در حال کاهش است.یکی از آخرین سریالهایی که از طریق شبکه خانگی به مخاطبان عرضه شد «ساخت ایران» نام داشت که بر سر حضور محمدرضا گلزار در آن و تغییر خط اصلی سناریو به خاطر استفاده بیشتر از این شِبه ستاره هم فراوان نوشته شده و هم نویسنده اصلی کار خشایار الوند توضیحات مبسوطی ارائه داده؛ اما در اینجا می خواهیم از تازه ترین شاهکار تهیه کنندگان این سریال صحبت کنیم که آخرین سکانس سریال که مدت زمان آن بیشتر از دو دقیقه نیست را در قالب یک دی.وی.دی مجزا به بازار عرضه کرده اند تا به این طریق هم مخاطبان را برای تماشای آخرین نمای فیلم چند هفته ای در تعلیق قرار دهند هم بتوانند آخرین درآمدزایی را هم از نام گلزار داشته باشند!البته در کنار این دو دقیقه یک سری صحبتهای عوامل فیلم که عمدتا درباره سختیهای کار در خارج از ایران(!!!) است و نماهایی از پشت صحنه کار هم گنجانده شده و البته به همراه این فیلم، فروشندگان محصولات خانگی موظفند یک عدد فیلم دیگر هم به شما رایگان هدیه کنند اما مشکل بر سر احترامی است که می بایست نسبت به مخاطب «ساخت ایران» رعایت می شده! مخاطب روزگار ما را نمی توان آن قدر جاهل فرض کرد که آب بستن به داستانی که حداقل چند قسمت زودتر از این به پایان رسیده بود را نفهمیده و بعد متوجه آن نشود که سازندگان کار از پیگیری او نسبت به داستان سریال سوء استفاده کرده و یک سکانس دو دقیقه ای را به قیمت یک فیلم کامل با او حساب کرده اند.باز اگر در این دو دقیقه چند دیالوگ محترمانه ردو بدل می شد و تصاویری متفاوت می دیدیم ایرادی نداشت اما به جرات می توان گفت همین دو دقیقه هم جزو مبتذلترین سکانسهایی است که در تاریخ سینما، تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی وجود داشته؛ برای روشن شدن قضیه دیالوگهای ردوبدل شده در این دو دقیقه را در زیر می آوریم:در یکی از دیالوگها امین حیایی (بازیگر نقش «غلامحسین») به بهنام تشکر (بازیگر نقش «دکتر») که هر دو با هم در یک آزمایشگاه مشغول کارند می گوید:«از کود کفتر هم می توانیم به فرآیندهای جدیدتری برسیم. یه رفیق دارم که کود کفتر زیاد داره...» در دیالوگی دیگر باز هم مثلا طبع شوخی مسلک همین جناب «غلامحسین» عود کرده و اظهار می دارد:«می شه از پشگل مارچه الاغ به بنزین برسیم؟»  
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۱ ، ۱۳:۱۹
دلاوران مرصاد: در برنامه این هفته 90 محمد مایلی کهن عکسی از یک روزنامه عربی ارسال کرد که مربوط به پس از بازی ایران برابر کره جنوبی در جام ملت های 1996 بود.شاگردان مایلی کهن در آن دیدار با نتیجه پرگل 6 بر 2 به برتری رسیدند و نتیجه ای تاریخی رقم زدند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۱ ، ۱۳:۱۵
ارتش آزاد سوریه» اعلام کرد وخلبان یک جنگنده که شباهت زیادی با بشار اسد دارد به اسارت درآورده است.  به گزارش  انتخاب به نقل از خبرگزاری اناتولی ترکیه، بسام الداد مشاور سیاسی ارتش آزاد سوریه گفت:"یک جنگنده ارتش رژیم اسد مورد هدف نیروهای ارتش آزاد قرار گرفت و دو خلبان آن به اسارت ارتش آزاد درآمدند".   مشاور سیاسی ارتش آزاد افزود:" این جنگنده از نوع میگ بود و در منطقه لطعانه بر اثر اصابت یک گلوله توپ (ام تی) به بدنه آن سرنگون شد".  الداد اظهار داشت :" گلوله شلیک شده معمولا به عنوان اسلحه ضد هوایی بکار نمی رود اما جنگنده برای بمباران کردن دقیق مواضع ارتش آزاد در سطح بسیار پایین پرواز می کرد که مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد".  شورشیان سوری، طی ساعات اخیر با پخش مکرر این خبر، ظاهراً به دنبال استفاده تبلیغاتی از بازداشت این فرد شبیه به بشار اسد هستند.  اذعان به رشد گرایش‌های افراطی در اپوزیسیون سوریه  عبدالباسط سیدا، رئیس شورای ملی اپوزیسیون سوریه در گفت‌وگویی با روزنامه‌ی عربی "الحیات" نگرانی عمیق خود را از رادیکالیزه شدن انقلابیون سوریه اعلام کرد و گفت: «گذشته از ویرانی منظم در سوریه، روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در این کشور شهید می‌شوند.».  وی افزود: «اگر راه‌حلی یافت نشود، این وضعیت در میان مدت منجر به آن خواهد شد که ایدئولوژی‌های رادیکال گوناگون در همه‌ی لایه‌های جامعه گسترش یابند.».  عبدالباسط سیدا هشدار داد که چنین تحولی در دراز مدت تهدیدی نیز برای کشورهای همسایه‌ی سوریه خواهد بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۱ ، ۱۳:۱۱
دلاوران مرصاد:به نظر می آید پرواز پهپاد نیروهای حزب الله بر فرازآسمان سرزمین های اشغالی و عبور از گنبد به اصطلاح آتشین صهیونیست ها برای بسیاری به غیر از خوداسرائیلی ها نیزغیر قابل هضم  گردیده است .تا آنجا که این واکنش های بسیار متفاوت و بعضا" عجولانه نه تنها اثری در کمرنگ کردن اقدام جسورانه حزب الله نداشته بلکه ناخودآگاه به حزب الله در رسیدن به اهداف بیشتر و اثبات توانایی های این نیرو کمک شایانی نموده است . نسبت دادن پهپاد مذکور به ایران ، تیغ دولبه ایست که صهیونیست ها از  آن خلاصی ندارند؛زیرا در هر صورت تنها به بک هدف خود به ظاهرخواهند رسید که آنهم ناتوان جلوه دادن قدرت نیروهای حزب الله در انجام دادن چنین عملیاتی است. فراتر از تمام تحلیل ها و برداشت های سیاسی و نظامی از این عملیات و دستآوردهای احتمالی حزب الله ،به  دیدگاه صهیونیست ها ایران بالاترین برداشت نظامی و سیاسی را از این عملیات خواهد داشت.این که یک پهپاد ایرانی با مدیریت و کنترل نیروهای حزب الله با پرواز در فضای به ظاهر غیرقابل نفوذ و تحت کنترل اسرائیلی ها به جمع اوری اطلاعات ارزنده ای از اهداف نظامی و استراتژیک صهیونیست ها مشغول می شود و نهایتا" بعد از انجام عملیات و مخابره اطلاعات به مرکز کنترل خود ،منهدم میگردد،شکست بسیار سنگینی را بر چهره جهانی اسرائیلی ها وارد ساخته است . به هر حال صهیونیست ها به سختی توسط این تیغ دولبه ،جریحه دار شده اند تا انجا که نسبت دادن این عملیات به هر کدام از طرفین چه حزب الله و چه ایران برگ سیاهی در کارنامه ،سران پر مدعای رژیم غاصب ودر مقابل مهر تائیدی بر توانایی نیروهایی است که صهیونیست ها در آرزوهای خیالی خود شکست زودهنگامی را در صورت هر گونه مواجهه نظامی برآنها وارد خواهند ساخت. دستآوردهای این عملیات حتی اگر به ظاهر به تعدادی تصویر از مراکز مهم نظامی و هسته ای اسرائیل محدود گردیده باشد بازهم سرآغاز حرکتی بسیارعظیم و در خور تحسین از سوی نیروهای حزب الله می باشد تا آنجا که بلوف های عدم ضربه پذیری صهیونیست ها را  در خیال ساکنان مناطق یهودی نشین سرزمین های اشغالی به کابوسی مرگ بار  و رعب آورتبدیل نموده است که به واقع همین برهم زدن آرامش روانی صهیونیست ها می تواند یکی دیگر از دستآوردهای این عملیات جسورانه باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۱ ، ۱۴:۴۱
دلاوران مرصاد به نقل ازتماشا: پرویز پرستویی، چندان اهل حرف زدن نیست. چندان اهل مصاحبه هم نیست اما وقتی پی گپ و گفت وسط بیاید، حرف های شنیدنی زیادی برای گفتن دارد.او در یکی از گفت و گوهای تصویری اخیرش درباره فیلم هایی که بازی کرده، حرف های جالبی زده است. او سری به کارنامه 45 تایی فیلم هایش زده و البته در این میان، سه فیلم را بیش از بقیه مورد لطف قرار داده است. حرف های جالب پرویز پرستویی را در مورد این فیلم ها، تهدییدهایی که شده، خاطراتش با مردم و ... بخوانید.- من فیلم های زیادی بازی کرده ام اما در میان کارنامه ام که شامل 45 فیلم می شود، نسبت به سه فیلم ادعا دارم. منظورم ادعای بازیگری نیست چون نه قرار است در مورد بازیگری ادعا کنم و نه اصلا در این زمینه ادعایی دارم اما در مورد «مارمولک»، «آژانس شیشه ای» و «لیلی با من است» ادعا دارم. بارها گفته ام که بودند و هستند بازیگرانی که این نقش ها را بهتر از من بازی کنند اما این فیلم ها فقط بازی کردن نمی خواست، اعتقاد می خواست.- فیلم «آژانس شیشه ای» فیلمی بود که ما باید مراقب تقدس لباس بچه های دفاع مقدس در آن می بودیم. قرار نبود کاری کنیم که سطح فیلم در حد گرفتن وام و پارتی بازی برای اهالی جنگ پایین بیاید. از طرف دیگر من با اعتقاد کامل لباس صادق مشکینی (نقش اصلی فیلم لیلی با من است) را پوشیدم.درباره «مارمولک» من به خیلی از روحانیون گفتم که ظاهر این لباس که قیمتی ندارد، این لباس در ظاهر یک عبا و یک عمامه است که اگر چوب حراج بزنید، حتی اگر حوله یمن هم باشد، قیمتی ندارد. مهم عقبه این لباس است. مهم این است که حرکت این عقبه حفظ شود. در «مارمولک» رضا مارمولک با ظاهر این لباس کار داشت نه با عقبه اش. به قول بزرگی (که اگر حرف ایشان نبود، من الان زنده نبودم) در این فیلم، روحانی که دزد نیست، دزد، روحانی است. باید این دو را از هم جدا کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۱ ، ۱۴:۰۹
ماه ذی الحجه از ماهای پرفضیلت است.در این ماه دواقعه مهم به ثبت رسیده است.در این ماه حجاج بیت الله الحرام با اعمال خاصی که به جا می آورند ،با قربانی کردن نفس خویشتن خویش را از رذایل پاک می نمایند و دل به معبود می سپارند به گزارش قدس انلاین،علاوه بر این در هجدهم ذی الحجه واقعه عظیم غدیر خم نیز به ثبت رسیده که از آن به عیدالله اکبر یاد می شود. اما انجام برخی اعمال و خواندن ادعیه وارده می تواند آثار معنوی فراوانی را برای انسان برجای گذارد از جمله این اعمال که بسیار توصیه شده خواندن نمازی دو رکعتی بین نماز مغرب و عشا در دهه اول ماه می باشد که خواندن آن به شکل زیر است خواندن دو رکعت نماز ما بین مغرب و عشا در تمام شبهاى این دهه در هر رکعت بعد از حمد بخواند یک مرتبه توحید و آیه‏وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةًوَ قَالَ مُوسَى لِأَخِیهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لاَ تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ‏ترجمه :و وعده گذاشتیم با موسى سى شب و تمدیدش کردیم‏ده شب دیگر پس تمام شد میقات پروردگارش چهل شبو موسى به برادرش هارون گفت جانشین من باش در قومم و مصلح باش و به راه مفسده جویان مرو.تا با ثواب حاجیان شریک شود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۱ ، ۱۴:۰۷